Rozhovor: Ondřej Malík a Lars Dittinger - zakladatelé Swopi

Tento rozhovor byl původně publikován na tyinternety.cz 


Swopi, originální kulatá nálepka, která pohřbí klasické vizitky


Mladí startupisté Ondřej Malík a Lars Dittinger přišli s bezkontaktní digitální vizitkou, se kterou lze sdílet online profily, odkazy na tvorbu, předat kontaktní informace, odkazy na platební brány… Zkrátka cokoliv, jednoduše, rychle a hlavně stylově! Kluci nám představili, co všechno nálepka Swopi umí, jak funguje a pro koho je určena.

Můžete představit Swopi? O co jde, jak to funguje, co je vaším produktem?

Předně dovolte, abychom pozdravili všechny vaše čtenáře! Máme opravdu radost, že s vámi můžeme sdílet náš příběh.

Swopi je malá kulatá nálepka. Slouží jako bezkontaktní digitální vizitka, do které si jednoduše nastavíte jakékoli své sociální sítě, kontakty, oblíbenou hudbu, odkazy na vlastní tvorbu nebo platební brány jako PayPal a další.

Nálepka Swopi je obvykle umístěna na zadní straně telefonu, lze ji umístit i na mobilní příslušenství nebo jiná místa, kde vám poslouží. Svou bezkontaktní vizitku tak máte neustále po ruce. Navíc své kontaktní informace předáte jediným přiložením Swopi k druhému telefonu. Nemusíte nic opisovat z papírové vizitky, která by nakonec stejně skončila v koši. Vůbec nejlepší na Swopi je, že druhá osoba nepotřebuje k získání vašich informací mít nainstalovanou žádnou aplikaci, ani vlastnit Swopi. Jednoduše přiložíte a jste ve spojení!

Pro koho je Swopi? Kdo jsou vaši typičtí zákazníci?

Pro všechny. „Markeťáci“ si teď asi klepou na čelo, nicméně my to ve Swopi tak cítíme. Je jedno, jestli jste třináctiletá youtuberka, nebo padesátiletý vášnivý rybář. Nové kontakty navazujete celý svůj život. Tak proč si to neulehčit?

Typickým naším zákazníkem je například tatérka, která může přes Swopi okamžitě sdílet a odkázat na svoji tvorbu na sociálních sítích, předat na sebe kontakt a zároveň si nechat přes Swopi zaplatit za poskytnuté služby. Swopi dále využijí malí a středně velcí podnikatelé v barbershopech, květinářstvích a v dalších podnicích. Swopi je také hodně oblíbený mezi obchodními zástupci a milovníky aut. V neposlední řadě každý, kdo se rád chodí bavit, dá na první dojem a upřednostňuje navazování skutečných kontaktů.

Kde se vzal nápad na takový projekt a kdo za tím všechno stojí?

Poprvé nás napadlo, že předávání kontaktů by mělo být mnohem jednodušší a přesnější, když jsme jednou potkali holky na party a špatně jsme si opsali jejich čísla.

Tou dobou jsme navíc oba začínali se svým soukromým podnikáním, každý sice v jiném oboru, oba jsme ale potřebovali nechat si vyrobit vizitky pro naše nové klienty. Časem jsme ale zjistili, že kromě nákladů na potisk a plýtvání papírem se navíc nikdo na rozdané vizitky neozývá a naše těžce zaplacené papírové vizitky pravděpodobně skončily někde zmačkané v koši.

Sedli jsme ke stolu a začali navrhovat. Padaly různé návrhy. Všechny nápady se ale pořád točily kolem vizitky, kterou nosíte někde v peněžence, nebo kterou rozdáváte. My chtěli celý proces navazování a předávání kontaktů mnohem více zjednodušit. Všechny návrhy jsme smetli ze stolu a odvrátili se od klasické vizitky. Věděli jsme, že náš nápad chceme spojit s telefony, které má každý neustále u sebe. Proto jsme vymysleli nálepku Swopi. Ekologickou, bezkontaktní a digitální vizitku, do které můžete přidat neomezený počet odkazů a ke všemu dělá opravdu skvělý první dojem na každého, kdo si načte váš kontakt.

Za projektem Swopi stojí CEO a CO-Founder Ondřej Malík (25 let) a software engineer a CO-Founder Lars Dittinger (25 let). Ondra stojí za designem produktu a značky Swopi. Řídí každodenní provoz a marketing. Lars je odpovědný za platformu Swopi a IT infrastrukturu. Vyvíjí nové funkce, neustále vylepšuje Swopi platformu a e-shop. Mimo jiné nás oba hodně baví fitness a další kreativní vyžití hledáme ve skládání hudby.

Existují i podobná řešení, co je vaše největší konkurenční výhoda?

Ano existují. Víme o firmě v USA, která prodává podobné produkty. Ve státech je takový styl předávání kontaktů hodně populární. Ze Swopi se stal trend na sociálních sítích, a to zejména díky našim virálním videím na TikToku a Instagram Reels, kde jsme prakticky během měsíce zasáhli celý svět. Několik videí zasáhlo miliony uživatelů. Po úspěchu Swopi jsme zaregistrovali, že nejen v Evropě, ale třeba i v Jižní Americe či Rusku začalo vznikat několik konkurenčních společností s podobnými produkty. Bereme to ale pozitivně, konkurence je zdravá a uklidňujeme se třeba tím, že Nike taky není jediný, kdo vyrábí boty. Starbucks není jediný, kdo prodává kávu. Pro nás je to pouze signál, že děláme něco dobře a lidem se to líbí.

Naší hlavní konkurenční výhodou je to, že naše zákazníky nezdržujeme vyhledáváním nebo instalací aplikace. Když vám Swopi dorazí a poprvé si chcete nastavit svůj profil, prostě přiložíte svůj telefon ke Swopi a ten vás okamžitě přesměruje na registraci. Celý proces nastavení Swopi profilu zvládnete do minuty a na tuto výhodu jsme opravdu pyšní, protože vývoj nám zabral několik měsíců a každá konkurenční firma vás bude zdržovat instalací aplikace, kde vás budou omezovat počtem odkazů a jinými nepříjemnostmi. Později vás budou lákat na placenou verzi. U nás je vše zdarma včetně neomezeného počtu sdílení jakýchkoli odkazů. Velmi si taky ceníme naší speciální funkce Swopi Link, která vás okamžitě přesměruje na jakýkoliv odkaz, aniž by někdo jiný viděl váš celý Swopi profil. Přenos informací je tak ještě rychlejší.

Mysleli jsme i na user experience a motivaci do navazování nových kontaktů. Čím více „swopnutí“ máte, tím lepší emodži získáte. Je to náš nejoblíbenější perk. Uživatel tuto funkci vidí jako počítadlo „swopnutí“, které počítá, kolikrát jste si s někým vyměnil informace.

Můžete říct nebo naznačit, kolik řádově máte zákazníků? Na jakých trzích působíte?

Jsme na trhu teprve půl roku a v současné chvíli máme po celém světě přes tisíce aktivních uživatelů. Jsme velmi hrdí na to, že Swopi využívají lidé napříč kontinenty v zemích jako jsou například Japonsko, USA, Argentina, JAR, Turecko, Indie, ale i v samotné Evropě, kde je nejvíce uživatelů v Německu, Francii, Itálii a Anglii. Samozřejmě naše nejsilnější zastoupení je prozatím v České republice a na Slovensku.

Je náročné prosadit se s takovým produktem na českém trhu? Jaká je odezva od zákazníků?

Jsme si vědomi toho, že právě teď není ideální doba na seznamování kvůli pandemii a vládním nařízením. Přesto si nás naši zákazníci našli a využívají naše produkty s radostí. Naši zákazníci jsou bez nadsázky v devíti z deseti případů maximálně spokojení a nadšení, a to ten desátý měl vypnutou funkci NFC v nastavení, bez které Swopi nenačtete.

 

Po krátké zákaznické podpoře je problém obvykle vyřešen. Běžně se nám stává, že si Swopi koupí rodiče a děti si pak Swopi také pořídí a funguje to i v opačném případě. Online reakce byli různé. Pozitivní i negativní. Setkali jsme se i s „hejty“, převážně od anonymních účtů na TikToku nejčastěji z ČR a ze Slovenska. Když zasahujete miliony uživatelů, nemůžete čekat samou chválu. To by bylo až příliš jednoduché. To zkrátka k „onlinu“ patří. Lidé ze zahraničí nápad spíše chválí, nebo se zajímají, jak produkt funguje. Kdo poprvé zažije, jak Swopi předává informace na vlastním telefonu, je většinou beze slov a odchází se třemi a více Swopi domů!

Jak chcete svůj produkt dále rozvíjet – co plánujete?

Chystáme toho opravdu hodně. Krom nových designů se mohou zákazníci těšit na úplně nové funkce, ale i na nové produkty. Nesmíme zapomenout taky na nové spolupráce s jejich oblíbenými tvůrci a influencery.

Už teď jsme ale o krok napřed před konkurenty s našimi chytrými klíčenkami a přívěsky, které lze snadno připevnit například na domácího mazlíčka nebo kabelku. Když je ztratíte a někdo Swopi načte, ihned vás může kontaktovat.

Jak jen to bude možné, chceme po rozvolnění dostat Swopi do všech podniků, zejména pak restaurací. Neradi čekáme na jídelní lístek, a ještě méně raději na něj saháme před jídlem, obzvláště v dnešní době. Se Swopi uprostřed stolu si okamžitě načtete jídelní lístek na svůj telefon a mezitím, než vám donesou pivo a burger, se podíváte na sociální sítě podniku. Na to se moc těšíme.

Pokud by měl někdo zájem o váš produkt, kde se dozví více?

Nový kontakt s námi můžete navázat na našem TikToku, Instagramu, Facebooku a na YouTube. Více informací ohledně kompatibility, FAQ, dopravy a nákupu se čtenáři dozví na našem webu https://shop.swopi.cz/.

Co byste zmínil jako ten „ultimátní“ argument, proč si pořídit Swopi?

První dojem dvakrát neuděláš, tak začni swopovat!

Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published